Urban Decay márka bemutatása
A márkát Sandy Lerner, David Soward és Wende Zomnir 1996-ban alapították. A kezdeti időszakban rúzsokat, majd később körömlakkokat értékesítettek. A 90-es évek trendi színeit elsősorban a piros, a rózsaszín és a bézses árnyalatok uralták. Ezzel fordult teljesen szembe az Urban Decay márka és az utca, a város, a saját környezetük inspirálta az új színek megalkotásakor. A 10-12 árnyalatban kapható termékek olyan sikeresek voltak, hogy tovább bővítették a kínálatukat, melyet a mai napig folyamatosan bővítenek. A rendkívül színes és kifejező termékei mind 100% cruelty-free. A különleges színvilágú termékeik világszerte híressé váltak. A márka nagy hangsúlyt fektet a csomagolásra. A különleges dizájn az egyik fontos "védjegye", továbbá nem teszi le a vokság a hagyományos szépségtrendek mellett sem. Megszeg minden szabályt, provokatív, extravagáns. A város, mint ihletadó környezet a legfőbb szépség számára. A márka az önkifejezésről szól. Az egyik alapító tag Wende Zomnir maga teszteli a termékeket hobbijai során, hogy azok a legextrémebb helyzetben is helytálljanak (pl. szörfözés). A márka között több ikonikus termék is található (mint pl. a NAKED paletták), melyek nemcsak színei miatt bűvölték el a nagyközönséget, hanem kitűnő pigmentáltsága, és egy egész éjszakát kibíró vízállósága miatt is.